marți, 28 iulie 2009



Astazi vom vorbi despre limba romana.
-Buna ziua!
-Buna ziua!
-Ce este aceea o limba?Nu,nu de la pantofi,nu,nici aia,iar gandesti phallic…limba noastra romaneasca cu “varza”,”barza” si “viezure”!



Pe cine blamam?

Cel mai mare dusman al limbii noastre romane care este ,este televizorul,care este el.Aaa,si Vanghelie care este.Almanahele care este.Mai sunt pitipoancele care… sunt,si cocalarii ca de n-ar mai fi.Plus “generatia messenger,forum si hi5”(nu ca n-am pic de originalitate,dar mintile luminate gandesc la fel,vezi eu si Parazitii)!Am scos in evidenta ideea de “generatie”,pentru ca ,spre exemplu sunt trei tipuri de oameni care stau pe messenger : cei care comunica,cei care se auto-distrug(THE Generatia ) si cei care stau,se uita la el si se intreaba “cedraqucautaici?” sau isi vad de treburi diverse.

Tocmai am comparat cele trei suporturi de comunicare cu o bomba cu ceas…asta e ca o lama cu doua taisuri,ori pentru ca le va veni timpul sa explodeze,ori se justifica astfel explozia de tantalai ce le-au luat cu asalt.Eu ma numar printre cei care stau si se uita la el sau se autoflageleaza cu alte practici.Tu nu ma numeri?Numara de cate ori te-am bagat in seama?Pac-pac,ca sa vezi numaratoare!

De ce sunt mijloace clare de auto-distrugere?Auto-distrugere neuronala!Pai sa vedem…iaca una bucata piti care vorbeste cu una bucata alta piti sau cu una bucata “pitiponc”(care se deosebesc de cocalari,pentru ca astia nu asculta numai manele ,asculta house,dance se imbraca dubios de stramt ,au freze ciudate, fite si umbla prin cluburi): ”k”, “j”,“cf”, “dc”,“klumea” ,”cv”,”tu fata”,”haide fata”,”bai fata”,”fai fata”,”fataaaa!”.

Mai sunt generatiile astea vechi,gen eu,nepoti de Australopiteci care scriu pana si “pentru” neabreviat,si asta doar din principiu ca nu cumva sa creada lumea ca fac parte din cloaca analfabeta,sau ca sa responsabilizez si sa trasez cu elocventa un exemplu pentru interlocutorul meu ca sa scrie in pizda ma-sii corect.
Eu ,spre deosebire de voi,chiar mi-e mila de efortul pe care l-am depus in clasele primare cu bastonase,bucle si betigase de mi-au iesit prin toate orificiile incat de-a dracului ma folosesc acum de toate literele alfabetului!

Debutul in debitare

Lectie de chimie acum: starea de agregare a materiei (cenusii)este cauzata de agitatia moleculelor(neuroni,sinapse ) pana la punctul de fierbere(al nervilor-la propriu si la figurat).

Ati vazut vreodata un individ,care aparent normal se transforma fara drept de apel,ce sa mai vorbim de recurs la morala ,cand incepe cineva sa vorbeasca incorect sau si mai grav,sa scrie?!Eu si George Pruteanu( abia acum doua zile am aflat si eu ca el a tradus “Divina Comedie “ in romana,asta e momentul in care imi fac “mea culpa”) ! Din nefericire George Pruteanu a decedat  în urma unui infarct miocardic…cauzat de vreun dezacord sau vreo abreviere deplasata.Mie imi vine sa iau cel mai ascutit cutit ,rectific, o katana si sa-mi crestez hieroglife desavarsite pe vene.

Toate culorile pamantului mi se reflecta pe fata,privirea mi se incetoseaza si imi innegresc ficatul de cate ori imi susura cineva in ureche sau imi flutura pe la retina abrevieri neacceptate de noul DOOM,vechiul DOOM,eternul DOOM ,in fine,atemporalul DOOM.

Nu de putine ori mi-a fost dat sa vorbesc cu straini care stiu mai bine ortografia limbii romane decat compatriotii mei.De ce?Lipsa de educatie sau lene?Ambele!

Pe un forum,o tipesa se plangea in cel mai patetic mod “ca iubitu” (nu avea articol hotarat ca asa invatase de la ma-sa si nici apostrof care sa marcheze absenta unei litere) e bun prieten cu o fosta colega de liceu,o nesimtita ce atenteaza la integritatea si onoarea masculului ei(deci iar doua pizde care se balacaresc degeaba pe o pula)Asta era ideea ce se retinea dintr-o pagina scrisa cu picioarele ,plina de tautologii si comentarii stupide.Bun,nu ma mai mira nimic in ziua de astazi.Nici pe restul de forumisti,asta pana in momentul in care am aflat cu totii cu stupoare,ca in telenovele,ca in filmele psihologice,politiste,thriller-uri si alte genuri de pelicule cu finaluri neasteptate, ca tipa era profesoara de romana in

Bucuresti!SOC!Fara pic de mila mi-am dat trei palme peste ceafa ,la cerebel,fix acolo unde mi se inverseaza imaginea vizuala proaspat receptata pentru ca initial am crezut ca mi s-a stricat carcasa si am dat rateu in ginit.Nu oi fie eu Pruteanu,de multe ori nici nu sunt pe deplin coerenta in comentarii sau in idei,dar macar ma screm.Totusi,ma spal din nou pe maini,pe dinti si va zic ranjind ca nu eu sunt responsabila pentru educarea copiilor intr-ale limbii noastre dragi,ci una ca dansa.

Iar in ceea ce priveste lenea,daca am ajuns sa ne fie lene sa scriem,o sa ajungem sa ne fie lene sa respiram .O sa rugam pe vecinu` de deasupra sa respire pentru noi,daca nu cumva i-e lene si lui.

Cioc!Cioc!

-Buna ziua,respirati si pentru mine astazi?
-Pai…
-Numa` putin,cat dorm!Sa nu ma sufoc in somn.Apoi o rog pe mama !
-Pai tac-tu ce pazeste?
-Aaa,el e ocupat sa mestece pentru sor-mea!

Ma intreb daca o sa ajungem sa vorbim asa cum scriem.Am auzit si eu sa facem economie la energie electrica,la apa,dar la litere …e chiar o inovatie!Poate chiar o investitie pe termen lung.Daca o tinem asa,s-ar putea sa intram cat de curand in cartea recordurilor pentru cel mai usor dialect din lume,si culmea,e creat pe teritoriul Romaniei ce initial se lauda a fi o tara cu o limba extrem de bogata:

-Cf?
-Bn!U?
-K,ma duk la WC.Vb mai inkolo!
-Vii rpd?
- Brb!
(scuzati lipsa de inspiratie dar nu cunosc dialectul suficient de bine iar asta nu poate fi considerat un handicap).

Data viitoare ma voi plange de diminutivele si dulcegariile folosite in exces…asta pentru ca sunt a dracului in mod gratuit si o frustrata.Am incheiat epic!

Niciun comentariu: