luni, 6 august 2007

JAZZ


Cheek to cheek,oh I love to climb the mountin,reach the highest peak...”Louis Armstrong si bat din varful pantofilor in podea,tinand ritmul.Nu,nu sunt în New Orleans-ul anilor `30,intr-un salon neinsemnat din cartierele negrilor,ci altundeva.
Este o toamna ploioasa.Ma aflu in Bucurestiul sec.XXI,singura dar nu solitara(„Sollitude” Duke Ellington's Big Band),intr-un bar retras pe...prea putin conteaza unde.Ce stiti voi!Inconjurata de obscuritate,cupluri tacute,pasiune,arta si fum de tigare...paharul cu vin rosu din fata mea este nesatul de rujul lasat pe el.Sa nu patimeasca din gelozie tequila,cer un shot,drept amant.Visez la un rom jamaican in combinatie cu o Coca-Cola americana.Intr-o rochie neagra stramta si scurta(„Sophisticated Lady” tot Duke Ellington's),flirtrez printre genele lungi si negre cu sunetele aspre si nefiltrate ale saxofonului.”Heaven,I’m in Heaven...”si eu scumpa Ella Fitzgerald.
"Cool Jazz" si un pian linistit.Aprind o tigare lunga si inchid ochii.Si vreau sa schimb pe swing caci vaporii alcoolului mi-au rapit rabdarea si jocul de picioare...ma daruiesc,sunt a lor definitiv.Cumplurile ies la dans.Ma ocolesc.Isi zambesc.Fredoneaza,fredonez,fredonam.Numai eu ma legan singura in ritmul muzicii mele,eu si paharele mele...si tigarile mele,si visele mele.Disting un clarinet,un contrabas,pianul,un saxofon...Miles Davis!
Se apropie o umbra,oferindu-mi fastacita inca un pahar de vin :
-„Din partea casei!”
In loc de raspuns ii zambesc complice. Sorb incet,inchid ochii si raman cu ei asa inchisi ca...
Visez!Se apropie o alta umbra de mine,sa stiti,as fi vrut sa fie chiar Miles Davis sa-mi cante „’Round Midnight” dar ’round midnnight-ul meu a fost depasit in viteza,vine dimineata.Afundata in placeri,lichide si tonuri muzicale,mi s-a terminat rondul de noapte.Se face ca sunt rugata frumos sa parasesc localul,deoarece am ramas ultimul client...visator.




DE POP
DE POP

Niciun comentariu: