miercuri, 1 august 2007

Ploua



Iar ma bantuie spiritul acela ciudat,imi bantuie toate casele,imi bantuie usile,etajele…visele.Iar l-am visat dar nu mi-a mai fost frica.Imi dezlipesc incet genele.Am ochii obositi.De ce m-am trezit si in dimineata aceasta?Nu puteam sa am un somn vesnic?Imi este frig,o stare pe care nu am mai simtit-o de mult vara aceasta.E liniste.Cat o fi ceasul?5?Infig mana sub perna si dau de telefon…9:26.Il imping la locul lui si imi atintesc privirea buimaca spre geam.Nu este soare.Imi ascut auzul si aud picaturi de ploaie ce se lovesc in tabla de la balcon.Ceresc.Iata de ce m-am trezit,se merita!Atunci sa ma culc la loc.
Pic,pic,pic in tabla.Iar imi deschid ochii.Spiritul nu mi-a mai bantuit visul dulce de dimineata.S-a ascuns de ploaie probabil.Telefonul…12:15.Imi abandonez cearceafurile vraiste,si ies pe balcon.Ploua.Divin.
Pe hol calc un cocker somnoros.Ii trece!Astazi totul va trece,pentru ca ploua.Ca teleghidata ma opresc in fata filtrului de cafea.E filtru,dar nu e cafea.Ma asez la masa.E goala.Nu vine nimeni sa ma serveasca?Evident ca nu,doar sunt singura.Imi sprijin capul pe maini si inchid ochii.Am o vaga presimtire ca atipesc…nu-i nimic,ma las dusa de val.Nasul umed al cockerului imi gadila piciorul.Ma trezeste din amorteala.Ce te zguduri?Nu vezi ca ploua?
Ma duc sa ma plimb!Robinetul se invarte in gol.A secat.Si eu cum imi mai scald fata?A,ploua!Trag lent pe mine o pereche de blugi si un hanorac curat,de inrosesc de invidie si muscatele,ascuns bine de razele soarelui in obscuritatea sifonierului.Adidasi,hol,usa,scara blocului,usa…afara!Ploua!Imi trag gluga pe cap si privesc spre cer.Cine plange?Arhanghelii plang.Cred ca de fericire.
O iau incet pe trotuar privind numai la picioare.Asfaltul este ud,aerul este rece,cerul este innorat,cartierul este pustiu.Vreau sa fie toamna si sa ploua mereu,sa mor zilnic de placere,ca apoi dimineata urmatoare sa stiu de ce dracu m-am mai trezit.
Un suv in viteza ma stropeste.Doar ploua!Zambesc ca proasta,ca mi-a facut placere.Si asa nu aveam apa acasa…



de POP

Niciun comentariu: